slider-bar

    לחצו על שבוע ההריון לקבלת מידע

    שבוע ראשון להריון: כל מה שקורה לך ולעובר

    ברוכה הבאה למסע המרגש של חייך. 40 שבועות הריון מתחילים בצעדים קטנים ומסתיימים בחיים חדשים, ואנחנו נהיה כאן איתך לאורך כל הדרך. הנה כל מה שצריך לדעת בשבוע הראשון

    ביצית בזמן אובולציה שבוע הריון 1

    התפתחות העובר בשבוע ראשון להריון

    ממתי בעצם מתחילים לספור את ההריון?

    שלום אמא,
    אנחנו עומדים לצאת לדרך ארוכה ביחד, אני מקווה שאת מוכנה. למעשה, אני עוד לא ממש קיים, עכשיו, בשבוע הראשון. איך זה אפשרי? ובכן, גם אם זה נשמע קצת מוזר, ההריון שלך מתחיל לפני ההתעברות ושבוע הריון ראשון הוא תחילת הווסת האחרונה שלך. קשה לאתר בדיוק מתי הביצית הופרתה, אבל תאריך הווסת האחרונה שלך הוא נקודת ציון מדוייקת יותר....

    המשך

    הרופא יחשב את תאריך הלידה המשוער שלך (זה הזמן להפנים את ראשי התיבות: תל"מ) באמצעות ספירת 40 שבועות ההריון החל מתחילת הווסת האחרונה שלך, מה שמכונה "גיל ההריון".
    הגיל העוברי, אשר מתחיל עם ההפריה, יהיה שבועיים פחות מגיל ההריון. כלומר, כשתהיי בשבוע השמיני לפי מניין גיל ההריון, לדוגמא, הגיל ה"עוברי" שלי יהיה 6 שבועות. האמיני לי שאותי זה מבלבל יותר.

    מתרגשת מההריון? מועדון סימילאק איתך בכל שלב!

    הרשמי ותהני מערכת הריון במחיר שווה ושלל תכנים מותאמים אישית

    הרשמי עכשיו

    להמשך קריאה קרא פחות
    סל עם פירות וירקות

    בריאותך ותזונתך בשבוע ראשון להריון

    מה כדאי לאכול וממה רצוי להמנע? הרשימה המלאה

    שבוע ראשון להריון הוא למעשה "טרום התעברות", תקופה במהלכה הגוף מכין את עצמו להריון. כמו בכל חודש, בזמן הוסת הרחם משיל את הרירית הפנימית ומייצר רירית עשירה יותר בכלי דם, שתוכל להזין עובר. מה שאת יכולה לעשות בזמן הזה, הוא בעיקר לדאוג לבריאות ולתזונה שלך, ולהכין את הגוף לבאות....

    המשך
    • הקפידי לאכול ארוחות מאוזנות במהלך היום – בוקר, צהריים וערב, וארוחות ביניים קלות ביניהן. בתפריט היומי, רצוי לכלול מזונות מכל 5 קבוצות המזון: דגנים/פחמימות, ירקות, פירות, חלבונים ושומנים. אם אינך בטוחה כי התזונה שלך מאוזנת, נסי לרשום במשך שבוע את התפריט שלך והשווי לדיאטה מאוזנת מומלצת בהריון. ניתן גם להתייעץ עם תזונאי/ת.
    • יש להתייעץ עם רופא או דיאטן/ית לפני צריכה של תוספי תזונה:

    • משרד הבריאות ממליץ על תוספי התזונה הבאים: מומלץ לצרוך יוד במינון של 150-250 מיקרוגרם. לפחות חודש לפני שהאשה מתכננת להרות, במשך כל ההיריון וכל תקופת ההנקה. במשך כל ההריון ותקופת ההנקה מומלץ ליטול ויטמין D במינון של 400-200 יחידות בינלאומיות (כמות המקבילה ל-5-10 מיקרוגרם). במהלך שנות הפוריות מומלץ לכל אישה לצרוך בכל יום 400 מק"ג חומצה פולית כתוסף, לפחות חודש ימים לפני הכניסה להריון וגם במהלך היריון מומלץ להמשיך לצרוך חומצה פולית לצורך התפתחות העובר וגדילתו הנאותה וכן למניעת אנמיה אצל האישה.
    • הימנעי מעישון ומאלכוהול, והגבילי את צריכת הקפאין לעד 3 כוסות של קפה/תה ביום.
    • נשים רבות קובעות בשבוע הריון ראשון, תור אצל רופא המשפחה או רופא הנשים שלהן. אם את נוטלת תרופה כלשהיא, התייעצי עם הרופא על המשך השימוש בה.

    עכשיו, טרם הכניסה להריון, זהו זמן טוב עבורך ועבור בן זוגך לעשות בדיקות גנטיות. התייעצי על כך עם הרופא שלך או עם היועצ/ת הגנטי/ת בקופת החולים שלך. למידע נוסף על בדיקות גנטיות באתר משרד הבריאות היכנסי: www.health.gov.il/Subjects/Genetics/checks/screening-genes/Pages/default.aspx

    מתרגשת מההריון? מועדון סימילאק איתך בכל שלב!

    הרשמי ותהני מערכת הריון במחיר שווה ושלל תכנים מותאמים אישית

    הרשמי עכשיו

    להמשך קריאה קרא פחות
    אישה צעירה עושה תרגילי פילטיס עם פיטבול

    דברים נוספים לחשוב עליהם בשבוע ראשון להריון

    אל תתעצלי, תתעמלי

    ההריון מציב דרישות פיזיות נוספות על גופך. שגרת התעמלות תוכל לסייע לך בעמידה בדרישות האלה. נסי להכניס לשגרת האימונים שלך התעמלות אירובית או סיבולת לב-ריאה, עם דגש על שרירי הגב והתחתון והבטן. אם תצליחי להתאמן כ-20 דקות, 4-3 פעמים בשבוע, תרגישי ביתרונות בריאותיים משמעותיים. עלייך להתייעץ עם רופא המשפחה על תכנית האימונים המתאימה עבורך.

    קלוז אפ על אישה בבגדי ספורט בודקת את  השעון

    מה יקרה בשבוע הריון הבא?

    הגוף ממשיך להתכונן להריון

    גם בשבוע הבא, אין עדיין עובר. הביצית שלך מחכה להפריה, והגוף מתכונן לרגע הגדול.

    למעבר לשבוע הבא