slider-bar

    לחצו על שבוע ההריון לקבלת מידע

    שבוע 1 להריון: כל מה שקורה לך ולעובר

    ברוכה הבאה למסע המרגש של חייך. 40 שבועות הריון מתחילים בצעדים קטנים ומסתיימים בחיים חדשים, ואנחנו נהיה כאן איתך לאורך כל הדרך. הנה כל מה שצריך לדעת בשבוע הראשון

    ביצית בזמן אובולציה שבוע הריון 1

    התפתחות העובר בשבוע הריון ראשון

    ממתי בעצם מתחילים לספור את ההריון?

    שלום אמא,
    אנחנו עומדים לצאת לדרך ארוכה ביחד, אני מקווה שאת מוכנה. למעשה, אני עוד לא ממש קיים, עכשיו, בשבוע הראשון. איך זה אפשרי? ובכן, גם אם זה נשמע קצת מוזר, ההריון שלך מתחיל לפני ההתעברות ושבוע הריון ראשון הוא תחילת הווסת האחרונה שלך. קשה לאתר בדיוק מתי הביצית הופרתה, אבל תאריך הווסת האחרונה שלך הוא נקודת ציון מדוייקת יותר....

    ריק

    שלום אמא,
    אנחנו עומדים לצאת לדרך ארוכה ביחד, אני מקווה שאת מוכנה. למעשה, אני עוד לא ממש קיים, עכשיו, בשבוע הראשון. איך זה אפשרי? ובכן, גם אם זה נשמע קצת מוזר, ההריון שלך מתחיל לפני ההתעברות ושבוע הריון ראשון הוא תחילת הווסת האחרונה שלך. קשה לאתר בדיוק מתי הביצית הופרתה, אבל תאריך הווסת האחרונה שלך הוא נקודת ציון מדוייקת יותר.

    הרופא יחשב את תאריך הלידה המשוער שלך (זה הזמן להפנים את ראשי התיבות: תל"מ) באמצעות ספירת 40 שבועות ההריון החל מתחילת הווסת האחרונה שלך, מה שמכונה "גיל ההריון".
    הגיל העוברי, אשר מתחיל עם ההפריה, יהיה שבועיים פחות מגיל ההריון. כלומר, כשתהיי בשבוע השמיני לפי מניין גיל ההריון, לדוגמא, הגיל ה"עוברי" שלי יהיה 6 שבועות. האמיני לי שאותי זה מבלבל יותר.

    להמשך קריאה קרא פחות
    סל עם פירות וירקות

    בריאותך ותזונתך בשבוע הריון ראשון

    מה כדאי לאכול וממה רצוי להמנע? הרשימה המלאה

    שבוע 1 להריון הוא למעשה "טרום התעברות", תקופה במהלכה הגוף מכין את עצמו להריון. כמו בכל חודש, בזמן הוסת הרחם משיל את הרירית הפנימית ומייצר רירית עשירה יותר בכלי דם, שתוכל להזין עובר. מה שאת יכולה לעשות בזמן הזה, הוא בעיקר לדאוג לבריאות ולתזונה שלך, ולהכין את הגוף לבאות....

    ריק

    שבוע 1 להריון הוא למעשה "טרום התעברות", תקופה במהלכה הגוף מכין את עצמו להריון. כמו בכל חודש, בזמן הוסת הרחם משיל את הרירית הפנימית ומייצר רירית עשירה יותר בכלי דם, שתוכל להזין עובר. מה שאת יכולה לעשות בזמן הזה, הוא בעיקר לדאוג לבריאות ולתזונה שלך, ולהכין את הגוף לבאות.

    • הקפידי לאכול ארוחות מאוזנות במהלך היום – בוקר, צהריים וערב, וארוחות ביניים קלות ביניהן. בתפריט היומי, רצוי לכלול מזונות מכל 5 קבוצות המזון: דגנים/פחמימות, ירקות, פירות, חלבונים ושומנים. אם אינך בטוחה כי התזונה שלך מאוזנת, נסי לרשום במשך שבוע את התפריט שלך והשווי לדיאטה מאוזנת מומלצת בהריון. ניתן גם להתייעץ עם תזונאי/ת.
    • חשוב מאד ליטול כדור חומצה פולית, 400 מ"ג, מידי יום. חומצה פולית נמצאת באופן טבעי בירקות עליים ירוקים-חסה, כרוב, תרד וברוקולי, בפירות הדר, עדשים, פול, שעועית יבשה, אפונה ודגנים מלאים, והיא נמצאה כמסייעת במניעת מומים בעובר בשבועות המוקדמים של ההריון. רצוי לשלב בין מאכלים אלו, ללקיחת התוסף.
    • הימנעי מעישון ומאלכוהול, והגבילי את צריכת הקפאין לעד 3 כוסות של קפה/תה ביום.
    • נשים רבות קובעות בשבוע הריון ראשון, תור אצל רופא המשפחה או רופא הנשים שלהן. אם את נוטלת תרופה כלשהיא, התייעצי עם הרופא על המשך השימוש בה.

    עכשיו, טרם הכניסה להריון, זהו זמן טוב עבורך ועבור בן זוגך לעשות בדיקות גנטיות. התייעצי על כך עם הרופא שלך או עם היועצ/ת הגנטי/ת בקופת החולים שלך. למידע נוסף על בדיקות גנטיות באתר משרד הבריאות היכנסי: www.health.gov.il/Subjects/Genetics/checks/screening-genes/Pages/default.aspx

    להמשך קריאה קרא פחות
    אישה צעירה עושה תרגילי פילטיס עם פיטבול

    דברים נוספים לחשוב עליהם בשבוע הריון ראשון

    אל תתעצלי, תתעמלי

    ההריון מציב דרישות פיזיות נוספות על גופך. שגרת התעמלות תוכל לסייע לך בעמידה בדרישות האלה. נסי להכניס לשגרת האימונים שלך התעמלות אירובית או סיבולת לב-ריאה, עם דגש על שרירי הגב והתחתון והבטן. אם תצליחי להתאמן כ-20 דקות, 4-3 פעמים בשבוע, תרגישי ביתרונות בריאותיים משמעותיים. עלייך להתייעץ עם רופא המשפחה על תכנית האימונים המתאימה עבורך.

    קלוז אפ על אישה בבגדי ספורט בודקת את  השעון

    מה יקרה בשבוע הריון הבא?

    הגוף ממשיך להתכונן להריון

    גם בשבוע הבא, אין עדיין עובר. הביצית שלך מחכה להפריה, והגוף מתכונן לרגע הגדול.

    למעבר לשבוע הבא

    סימילאק Club - מועדון להורים ולהורים שבדרך לחצו לפרטים

    Privacy Policy
    Terms of Use