אישה מחזיקה משקפיים ומשפשת את העיניים שלה

עייפות בהריון: למה אני כל כך מותשת?

כשהרחם נותן עבודה, שאר הגוף נחלש ומתעייף. אבל ההריונית המודרנית לא תתן לזה לעצור אותה - המדריך השלם למלחמה בעייפות בהריון

עלה

אישה בהריון ישנה במיטה

הריון זה דבר מדהים, נפלא, קסום - ולגמרי מתיש. עייפות היא אחת מהתופעות הנפוצות ביותר בהריון, במיוחד בטרימסטר הראשון והשלישי.

לפני שתפתחי במערכה נגד עייפות בהריון, כדאי שתדעי שלא תוכלי להביס אותה לחלוטין, אבל תוכלי להזין את גופך ברכיבים תזונתיים שיפחיתו אותה ויתנו לך יותר אנרגיה למהלך היום. אם את חשה שהעייפות יוצאת משליטה, יתכן שזה סימן לאנמיה - ואז כדאי להיוועץ ברופא.

מדוע את עייפה כל כך? ובכן, הגוף עובד ביצירת חיים חדשים, כל זאת תוך כדי שהוא מסתגל לשינויים שלו עצמו. כשהורמון הפרוגסטרון מופרש בצורה מוגברת, לחץ הדם יורד כמו גם רמות הסוכר בדם - כל זה יחד, נוגס מהאנרגיה שלך בצורה ניכרת.

נסי את הדרכים הבאות, להגברת האנרגיה:

אכלי כל ארבע שעות

התחילי את היום עם ארוחת בוקר מאוזנת והמשיכי עם פירות, ירקות ודגנים מלאים. תזונה בהריון הינה חשובה מאוד, אך זכרי כי לא חייבים לאכול ארוחות גדולות, וטוב שיש משהו בריא לנשנש.

מזונות עשירים בחלבונים

אכלי מזונות עשירים בחלבונים וברכיבים תזונתיים, כגון חלב דל שומן, יוגורט, קטניות וחזה עוף.

בלי מזונות מהירים

אל תתפתי למזונות מהירים כגון אכילת ממתקים ושתיית משקאות ממותקים. זה אולי מרגיש כמו משהו שמעניק לך אנרגיה, אבל את תהיי עייפה יותר בטווח הארוך. גם משקאות דיאטטים אינם בהכרח בריאים לעוברך ויש להתייעץ עם הרופא לפני שתייתם.

אישה בהריון עושה התעמלות על כדור פזיו

הגבילי את צריכת הקפה שלך

מומחים ממליצים על לא יותר משלוש כוסות קפה ביום בעת הריון. וכן, גם הקפאין בתה ובשתייה הקרה נחשב.

הקשיבי לגופך ואפשרי לעצמך מנוחה

זה נשמע קל, אבל אנחנו שוכחות זאת לעיתים קרובות מדי, בהמולת היום.

עשי פעילות גופנית

בהתייעצות עם רופא, כמובן.

ויטמינים ומינרלים

שימי לב שאת מקבלת מספיק ברזל, ויטמינים ומינרלים. אל תשכחי ליטול את תוספי המזון שהרופא שלך רשם לך.

שתי, שתי, שתי

10כוסות מים ביום יכולות להיות ההבדל בין יום עייף ליום אנרגטי.

אנחנו לא יכולים להבטיח לך שתחזרי להיות פצצת האנרגיה שהיית לפני ההריון - בכל זאת, השינוי גדול ומשמעותי. אבל אם תמלאי אחר העצות הללו, יתכן שתרגישי מיד בשינוי, ותצליחי להכניס מעט יותר מרץ ליומך ולהתגבר על העייפות בהריון.