אישה בהריון שוכבת על המיטה ואוכלת ענבים

דיאטה בהריון – רעיון גרוע או תכנון בר-ביצוע?

מתי דיאטה בהריון עלולה לסכן את העובר ואיך שומרים על עלייה נכונה במשקל עד ללידה? המומחית של סימילאק עם כל התשובות

עלה

אישה בהריון מושיטה יד לעבר צלחת עם עוגיות

בהריון קל להתפתות לאכול יותר מהרגיל - הרי במילא מתניים דקיקים לא יהיו לנו, הבגדים ממילא אלסטיים או גדולים יותר, העייפות משתלטת - לא חסרות סיבות ותירוצים. רק שאת לא באמת אוכלת עבור שניים אלא עבורך ועבור עובר קטן. במהלך חודשי ההריון עלייך להוסיף כ- 150 קלוריות ליום בשבועות הראשונים וכ- 300 קלוריות נוספות ביום בחודשים המתקדמים. לא יותר.

ומה אם את רואה שכמות הקילוגרמים שהוספת כהריונית גבוהה מהמומלץ ואת שוקלת דיאטה? רונית, המנהלת המדעית של סימילאק, מייעצת כך: "מבחינה מדעית אין לנו מספיק מידע על השינויים שעובר גוף האישה במקרים של דיאטה בהריון ולא כדאי לקחת את הסיכון. במהלך דיאטה בהריון עלולים להיווצר חסרים תזונתיים, למשל בחומצה פולית או בברזל, מה שעלול לפגוע בהתפתחות מערכת העצבים והמוח של העובר".

צלחת לבנה עם דג סלמון אספרגוס וחתיכות לימון

"אם התחלת את ההריון עם עודף משקל, צריך להיות עירניים משום שהריונית במצב של השמנת יתר, חשופה לסיכון מוגבר להפלה, ליתר לחץ דם ולסוכרת", מוסיפה רונית, "ועדיין, גם במצב זה לא מומלצת דיאטה. ההמלצה במיקרה של הריונית עם עודף משקל, תהיה להקפיד שהעלייה במשקל בין 5 ל- 9 ק"ג בתקופת ההריון. לא יותר. למי שהתחילה את ההריון עם משקל גוף מאוזן מומלץ להעלות כ-12 ק"ג בתקופת ההריון".

איך תשמרי על עלייה נכונה ובריאה במשקל במהלך חודשי ההריון? בחרי בשלוש ארוחות משביעות במהלך היום ובעוד שתי ארוחות ביניים והקפידי שלא יהיו בהן קלוריות ריקות אלא מאכלים משביעים ומזינים כדוגמת ירקות טריים או קלויים בגריל, פירות, דגנים מלאים כמו אורז וחיטה וקטניות כגון חומוס ושעועית.

לצפייה בסרטון "האם הריון הוא זמן טוב לדיאטה?" מתוך "הורים בדקה"